sm & spanking verhalen & forum

Welkom
Verhalen
Nieuw
Zoeken
Boekenwinkel
Aanmelden
Log In
Log Uit

SubDom Icoontjes

Ze geven aan:
  • de sm-verhouding tussen de hoofdpersonen: dominant-sub, en man-vrouw
  • en de verhouding tussen actie en gevoelens binnen een verhaal

    Hoe zijn de icoontjes vormgegeven?
  • de dom-sub relatie door de (internationale) symbolen M F en m f: male en female.
  • de actie - gevoelens verhouding door een steeds donkerder achtergrondkleur naarmate het actie-karakter belangrijker wordt.


    dom-sub

    De dom-sub relatie zijn uitgedrukt in 11 combinaties van:
    M m: male;
    F f: female;
    M F: dominant;
    m f: sub
    Alleen de solo Dominant zijn overgeslagen (want een verhaal daarover lijkt vrij onwaarschijnlijk).
    f: weinig actie veel gevoelens    m: weinig actie veel gevoelens  ... de solo-sub? Wat denk je van een sub die zichzelf slaat, of zichzelf in vernederende omstandigheden brengt? Of waar zeer onduidelijk is wie de dominant is, of zelfs òf er wel een dominant is?
    MF-mf: weinig actie, veel gevoelens   De combinatie van MF-mf staat -naast een verhaal met een dominante vrouw en man, die een vrouwelijke en mannelijke sub onderhanden nemen- ook voor orgie-achtige bijeenkomsten. Zelfs als bijvoorbeeld de M-f relatie het belangrijkste is. Als een 'orgie' echter even in de zijlijn genoemd wordt, telt dat weer niet mee.
    Wat ook niet van belang is, is hoeveel personen er zijn. Immers: ook M-f kan slaan op 10 mannen en één vrouw (wil je op dat soort verhalen zoeken, dan werkt een pictogram overigens beter, bijvoorbeeld "de sm club" of "toeschouwers)".
    De M en m, alsmede F en f kan zelfs op dezelfde persoon slaan: een switch verhaal.
    Samengevat:
     MF-mf: weinig actie, veel gevoelens    voor een switch verhaal
      voor een uitgesproken orgie
      en natuurlijk voor een 'gewoon' M m F f verhaal   


    actie

    Onder "actie" wordt verstaan in hoeverre het sm-spel / sm-handelingen voor het verhaal van belang is.
    Het gaat er dan vooral om hoeveel aandacht de beschrijving van de actie krijgt in het verhaal, niet hoeveel verschillende acties er zijn.
    Een paar voorbeelden:
    De beschrijving van een spanking kan binnen het verhaal heel erg belangrijk zijn, maar uiteindelijk in relatief weinig woorden beschreven worden: in het verhaal nemen de gevoelens van de hoofdpersoon een belangrijke plaats in weinig actie.
    De beschrijving van de spanking zelf krijgt wel heel veel aandacht, eventueel inclusief het hele ritueel daaraan vooraf en na afloop: in het verhaal staat de (sm) actie op de eerste plaats veel actie.
    Vanzelfsprekend geldt dat ook voor een uitgebreide beschrijving van diverse sm-handelingen - inclusief de eventuele beschrijving van seks overigens: in het verhaal staat de (sm) actie op de eerste plaats veel actie.
    Maar een intensieve beschrijving van de verlangens van de hoofdpersoon en diens pogingen die verlangens te realiseren, gevolgd door een korte beschrijving wat er uiteindelijk allemaal gebeurde, is dat niet: in het verhaal nemen de gevoelens van de hoofdpersoon een belangrijke plaats in weinig actie.


    gevoelens

    Onder "gevoelens" verstaan we hier de manier waarop de gevoelens van de hoofdpersoon in het verhaal beschreven wordt: wat die denkt, voelt, meemaakt.
    En dat dan vooral 'driedimensionaal'.
    Een verhaal waarin de hoofdpersoon voortdurend geil is en de variatie vooral bestaat uit geil, heel erg geil en supergeil, is voor mijn vrij ééndimensionaal: in het verhaal staat de (sm) actie op de eerste plaats weinig gevoelens.
    Een verhaal waarin de angst van de hoofdpersoon een grote rol speelt, en waarin wordt beschreven hoe deze steeds een beetje banger wordt, en hoe diens angst steeds verandert van karakter, ligt dat anders: in het verhaal nemen de gevoelens van de hoofdpersoon een belangrijke plaats in veel gevoelens.
    Terwijl een feitelijke constatering dat de hoofdpersoon van verlangend, naar bang, naar nieuwsgierig naar geil gaat, om tenslotte te besluiten dat SM helemaal is waar deze behoefte aan heeft, dat niet is. Het gaat dan in feite vooral om de actie, niet dat je die gevoelens ook kunt invoelen: in het verhaal staat de (sm) actie op de eerste plaats weinig gevoelens.


    gevoelens + actie

    Ik heb met deze elementen een driedeling gemaakt.
    De uitersten spreken voor zich:
  • veel actie, weinig gevoelens: achtergrondkleur in het verhaal staat de (sm) actie op de eerste plaats
  • weinig actie, veel gevoelens: achtergrondkleur in het verhaal nemen de gevoelens van de hoofdpersoon een belangrijke plaats in

    Maar je hebt natuurlijk ook verhalen waarin beide elementen belangrijk zijn:
  • actie plus gevoelens: achtergrondkleur in het verhaal zijn zowel de (sm)actie als de gevoelens van de hoofdpersoon belangrijk
    In feite vormt dit de restgroep: je kunt niet stellen dat er weinig (sm) actie plaatsvindt, noch dat de beschrijving van gevoelens onbelangrijk binnen het verhaal is.


    33 icoontjes

    in het verhaal nemen de gevoelens van de hoofdpersoon een belangrijke plaats in weinig actie, veel gevoelens  

    M-f: weinig actie veel gevoelens   F-m: weinig actie veel gevoelens   M-m: weinig actie veel gevoelens   F-f: weinig actie veel gevoelens   MF-f: weinig actie veel gevoelens   MF-m: weinig actie veel gevoelens   MF-mf: weinig actie, veel gevoelens   M-mf: weinig actie veel gevoelens   F-mf: weinig actie, veel gevoelens   f: weinig actie veel gevoelens   m: weinig actie veel gevoelens  

    in het verhaal zijn zowel de (sm)actie als de gevoelens van de hoofdpersoon belangrijk actie plus gevoelens  

    M-f: actie plus gevoelens   F-m: actie plus gevoelens   M-m: actie plus gevoelens   F-f: actie plus gevoelens   MF-f: actie plus gevoelens   MF-m: actie plus gevoelens   MF-mf: actie plus gevoelens   M-mf: actie plus gevoelens   F-mf: actie plus gevoelens   f: actie plus gevoelens   m: actie plus gevoelens  

    in het verhaal staat de (sm) actie op de eerste plaats veel actie, weinig gevoelens  

    M-f: veel actie, weinig gevoelens   F-m: veel actie, weinig gevoelens   M-m: veel actie, weinig gevoelens   F-f: veel actie, weinig gevoelens   MF-f: veel actie, weinig gevoelens   MF-m: veel actie, weinig gevoelens   MF-mf: veel actie, weinig gevoelens   M-mf: veel actie, weinig gevoelens   F-mf: veel actie, weinig gevoelens   f: veel actie, weinig gevoelens   m: veel actie, weinig gevoelens  


    gebruik Sub-Dom icoontjes

    Sub-Dom icoontjes worden geplaatst bij alle aanbevolen verhalen.
    Oftewel:
  • verhalen in de rubriek "aanbevolen"
  • verhalen van Gastschrijvers op de hoofdsite
  • de boeken van Paul Gérard en enkele van de afzonderlijke verhalen
  • een aantal verhalen van onze 'veel'schrijvers: schrijvers die een eigen rubriek hebben
    alsmede:
  • recent geplaatste verhalen
    (verhalen in de 'etalage': de openingspagina van "plaats hier je verhaal"; verhalen blijven hier ongeveer 2 maanden staan, voordat ze verhuizen naar hun eigen rubriek.)
    Dat impliceert dat verhalen die na twee maanden naar de rubriek "diverse verhalen, allerhande schrijvers" verplaatst worden hun Sub-Dom Icoontje en VerhaalPictogrammen verliezen.

    Je kunt een verhaal zoeken op een Sub-Dom icoontje.
    Zo vind je de door ons aanbevolen (èn recente) verhalen van je eigen smaak.
    Dus:
    Zoek op SubDom Icoontje
    eventueel natuurlijk in combinatie met Verhaal Pictogrammen.
    Zie:
    Overzicht + Toelichting VerhaalPictogrammen



  •